Tre måder at styrke din organisation på

Neurolingvistisk programmering

Neurolingvistisk programmering (NLP) lyder som et enormt kompliceret begreb. Dog er NLP faktisk “bare”, at man identificerer sin egne og andres adfærdsmønstre og relationer. NLP er enormt vigtigt for ens organisation, da adfærd, vaner og relationer i sidste ende er det som driver ens organisation. Intern kommunikation, vidensdeling mm., afhænger alt sammen af de adfærdsmønstre lederne udviser. For at styrke sin organisation skal man styrke ledernes NLP. Ved at identificere de “dårlige” vaner, kommunikation og adfærd har man taget det først skridt. Det næste er at indføre gode vaner iblandt lederen, hvilket herefter spreder sig til medarbejderne. Man får derved skabt en god organisationskultur som styrker hele organisationen og man kan tage sit produkt, markedsføring og meget mere til et helt nyt niveau.

Organisation

Emotionel intelligens

Emotionel intelligens er et vigtigt redskab til at have stærke ledere og dermed en stærk organisation. Ens ledere skal være gode til at bringe det bedste frem i andre. Emotionel intelligens inddeles som regel i fem komponenter: selverkendelse, selvkontrol, motivation, sociale kompetencer og empati. For at styrke din organisation, skal dine ledere altså have fokus på de fem komponenter. Hvis ens ledere begynder at mestre de fem komponenter, så kan det ændre hele organisationen. Derfor er der også mange virksomheder som bruger mange ressourcer på coaching af disse principper. For en god leder, som kan motivere sine ansatte vil styrke hele organisationen enormt.

Flad organisationsstruktur

Engang var virksomheder ofte kendetegnet ved en hierarkisk organisationsstruktur. Men i takt med den teknologiske udvikling, ændrede det sig over til en mere flad organisationsstruktur og med god grund. En flad organisationsstruktur øger medarbejdernes innovative og kreative ideer. Alle medarbejdere fra forskellige afdelinger har mulighed for at komme med nye ideer til forbedring af produkter, nye produkter mm. Den flade struktur sikrer også en åben kommunikation. Medarbejdere kan mærke inklusionen, hvilket ofte øger arbejdsglæden og dermed effektivitet. Alt sammen der i sidste ende styrker hele organisationen.
Leder du efter flere tips, så læs med her.